Resevillkor

Hos oss kan du boka taxi till fast pris i några enkla steg. Du får alltid veta ett fast pris innan du beställer och kan sedan följa taxin på kartan när den är på väg. Du bokar enklast via vår taxiapp som du kan ladda ner här för både iPhone och Android.

Avbokningar

Du kan avboka en beställd resa fram till dess att föraren nått upphämtningsplatsen. Om du avbokar beställd resa efter att föraren tackat ja debiteras en avbokningsavgift beroende på vilken fordonsklass som bokats.

Om bilen inte kommer

Om den taxi du beställt inte kommer, ber vi dig att omgående kontakta oss på de kontaktuppgifter som finns tillgängliga i mobilapplikationen.

Om resenären inte kommer

Om du beställt en taxi, men inte kommer till upphämtningsplatsen inom 5 min har föraren rätt att åka vidare till nya uppdrag. I dessa fall debiteras kunden en avbokningsavgift 60 kr

Priser

Priserna anges alltid i våran mobilapplikation inför en beställning. Väntetaxa tillämpas från det att taxibilen är på plats på avhämtningsadressen och ingår inte i det fasta priset.

Det fasta priset kan komma att justeras i efterhand i de fall det sker ändringar på resan som kan påverka slutpriset. Det kan röra sig om ändring av slutadress, ändring av resväg på kundens begäran, icke försedda händelser så som trafikstockning eller extra lång väntetid.

Betalning

Vi accepterar de flesta vanliga kredit- och betalkort och som kund har du alltid rätt att få ett kvitto på din betalning.

Reklamation

Om du inte är nöjd med resans utförande eller våra tjänster önskar vi att du meddelar oss detta genom att fylla i kundserviceformuläret på vår hemsida.

Du ska reklamera så snabbt som möjligt, men senast inom 14 dagar efter det att transporten ägde rum (eller 14 dagar från det datum då transporten, vid utebliven transport, skulle ha ägt rum).

Försäkringar

Samtliga taxifordon som är anslutna till oss är i vederbörlig omfattning försäkrade.

Vårt Ansvar

Om du drabbas av en skada när du reser med oss kan du, beroende på vilken typ av skada du drabbats av och hur skadan uppkom, ha rätt till ersättning. Du ska alltid se till att snarast möjligt meddela oss om du drabbats av en skada och vill ha ersättning, dock senast inom 14 dagar från det att skadan uppkom.

För personskada och skada på egendom som transporteras i taxibilen gäller de regler som följer av trafikskadelagen (1975:1410), vilket vanligtvis innebär att ersättning betalas genom taxibilens (eller något annat inblandat fordons) trafikförsäkring. Om du skulle drabbas av en person- eller sakskada under din resa med oss, skall du därför begära ersättning från den transporterande taxibilens trafikförsäkringsbolag. . 

Om du drabbas av en skada är du skyldig att göra vad som är skäligt för att begränsa din skada. Vi är inte skyldiga att betala ersättning för den del av skadan som du borde ha kunnat undvika.

Resenärens ansvar

Förare har rätt att neka resa om passageraren har öppnad matförpackning eller dricka med sig. Föraren har rätt att avsluta en resa innan angett destination  förtid om passageraren äter mat eller dricker i fordonet.  Sanering av nedsmutsat fordon orsakat av kund debiteras  med 500-1000kr.

Rökning i fordonet är förbjudet då våra taxibilar transporterar personer med allergier och andra sjukdomar som kan orsaka skador för andra människor.  


Nedsmutsning som kan orsaka att bilen inte kan fortsätta eller slutföra sitt arbetspass debiteras kunden på 500-1000kr. Exempel på detta kan vara om resenären spyr i fordonet eller liknande. 

BAGAGE

Våra förare hjälper dig med i och urlastning av ditt bagage både vid resans början och vid slutdestinationen. Var noggrann med att du får med dig allt bagage in i bilen eller att allt bagage överlämnas till föraren. När du kliver ur bilen vid resans slut, se till så att du inte glömmer ditt bagage, mobiltelefon, plånbok eller andra föremål. Kvarglömda effekter ansvarar du som kund för.

Om du hittar något föremål i bilen som glömts kvar av en tidigare resenär, får du givetvis inte ta med dig föremålet, utan ska lämna det till föraren eller uppmärksamma denne på det kvarglömda föremålet. Föraren lämnar sedan föremålet till polisens hittegods. Saker som återfinns i taxibilarna vid resans slut och som inte efterfrågas en kort tid därefter lämnar förarna in till polisens hittegodsavdelning.

Begränsningar

Vi ansvarar inte om våra möjligheter att utföra tjänsterna hindras eller av omständigheter som ligger utom vår kontroll, som till exempel myndighetsåtgärd, strejk eller annan arbetskonflikt, drivmedelbrist, maskin- eller annan fordonsskada, hård väderlek, skador eller oväntad driftstörning i verksamheten.

Val av cookies Denna webbplats använder cookies och liknande tekniker för att erbjuda en så bra användarupplevelse som möjligt. Du kan läsa mer om hur vi hanterar cookies och dina användardata i vår cookie- och datapolicy. 

-->